Sunday, November 10, 2013

Doa Untuk Kelegaan Dari Ujian




Ya Allah, Kau adalah yang maha tinggi kedudukannya, agung kekuasaannya, perkasa kemampuannya, berdikari dari ciptaannya, besar kebanggaannya, berkuasa atas apa yang dimahukannya, dekat rahmatnya, benar janjinya, banyak rahmatnya, bersimpati ke atas kesusahan (makhluqnya), dekat kepada doa, menyeluruh terhadap apa yang Kau ciptakan, penerima taubat kepada sesiapa yang bertaubat kepada Mu, berkuasa melakukan apa yang Kau mahukan, mengambil apa yang inginkan, menghargai apabila disyukuri, mengingati apabila diingati, aku berdoa kepada Mu kerana aku memerlukan Mu, aku mahukan Mu kerana aku menginginkan Mu, aku berharap kepada Mu kerana ketakutan Ku, aku menangis di hadapan Mu kerana tekanan ku, aku mencari bantuan Mu kerana kelemahan ku dan aku bergantung kepada Mu kerana Kau mencukupkan ku. Tentukanlah kebenaran antara kami dan kaum kami, kerana mereka telah menipu kami, membohongi kami, menggagalkan kami, mengkhianati kami dan membunuh kami. Kami adalah keturunan Nabi Mu,  dan anak-anak kekasih Mu, Muhammad bin Abdullah, yang telah Kau pilih untuk risalah dan Kau amanahkan untuk wahyu. Maka, jadikanlah buat kami jalan keluar dan kelegaan buat kami dari rahmat Mu, Ya arhamar Rahimin.

No comments:

Post a Comment