Sunday, November 10, 2013

Bicara Imam Ahmad a.s Tentang Penyerbuan Dan Penahanan Ansar Di Iran

Admin: Berikut adalah bicara facebook terkini Imam Ahmad a.s yang menyentuh tentang penahanan dan pernyerbuan ansar-ansar yg sedang bersolat Jumaat di Iran.


Assalamualaikum warahmatulLahi wabarakatuh
Saya memohon kepada Allah agar kalian berada dalam keadaan baik dan sihat sejahtera.
Salam kebaikan buat para pengunjung di halaman ini yang diberkati ini.
Salam kebaikan lagi diberkati orang-orang mukmin tersayang di semua bandar-bandar di Iran.
Salam ke atas para tahanan tersayang yang dipenjarakan kerana pemikiran dan kepercayaan mereka di semua bandar di Iran, semoga Allah membantu kalian atas penderitaan untuk bersama dengan Zat Allah. Namun, ianya adalah nikmat Allah ke atas kalian, jadi, bersyukurlah atas kurniaannNya. Dengan Izin Allah, kalian adalah umat yang dijanjikan untuk berbuah di akhir zaman. Bersabarlah, tetaplah dan tanggunglah penderitaan dan kesusahan untuk bersama Zat Allah.
Betapa mereka memenjarakan kalian setelah mendapati diri mereka tidak mampu untuk berhadapan dengan kalian samada dari segi akidah atau pemikiran?! Adakah mereka mampu mendustakan janji Muhammad bin Abdullah (selawat Allah ke atasnya dan keluarganya) dan janji Allah swt?! Demi Allah, betapa jahilnya mereka, sekiranya aku adalah penyeru kebenaran pada zaman ini dan aku adalah Mahdi Pertama yang disebutkan dalam wasiat Rasulullah saaw, maka terbukti sesungguhnya mereka tidak mampu memadamkan cahaya Allah. Walau apa jua yang mereka lakukan samada memenjara atau mengazab orang-orang yang beriman dengan dakwah kebenaran. Amat malang sekali di Iran hari ini, orang-orang yang beriman dengan dakwah Mahdawiyah yang diberkati ini dipenjarakan, hanya kerana akidah dan dan pemikiran mereka sebagaimana mereka lakukan sebelum ini di Iraq.
Saya menasihati mereka agar berfikiran rasional di dalam menahan atau menyerbu orang mukmin ketika mereka mengerjakan solat Jumaat di Yazd, Tabriz, Tehran atau bandar-bandar lainnya di Iran. Usaha yang mereka curahkan tidak akan berhasil, kerana sepuluh orang dipenjarakan maka seratus orang akan beriman, seratus orang dipenjarakan maka seribu orang akan beriman. Saya berikan penyelesaian buat mereka jika mereka bijak untuk menerimanya dan menghentikan penganiayaan mereka terhadap orang-orang yang beriman. Jikalau Ahmad Al Hassan adalah batil, maka dia akan menamatkan dakwahnya tanpa mereka perlu bersusah payah. Tetapi, jika sekiranya Ahmad Al Hassan adalah benar, maka dia tidak akan menghentikan dakwahnya. Tidak kira apa yang mereka lakukan dan mereka akan mendapati dakwahnya semakin hebat dan semakin bersinar ketikamana mereka cuba memadamnya dengan mulut-mulut mereka.
يُرِيدُونَ أَن يُطۡفِـُٔواْ نُورَ ٱللَّهِ بِأَفۡوَٲهِهِمۡ وَيَأۡبَى ٱللَّهُ إِلَّآ أَن يُتِمَّ نُورَهُ ۥ وَلَوۡ ڪَرِهَ ٱلۡكَـٰفِرُونَ
Mereka berkehendak memadamkan cahaya [agama] Allah dengan mulut [ucapan-ucapan] mereka, dan Allah tidak menghendaki selain menyempurnakan cahaya-Nya, walaupun orang-orang yang kafir tidak menyukai.
Salam ke atas orang-orang mukmin tercinta di Iran. Salam ke atas wanita-wanita mukmin yang suci di Iran. Berbahagialah dan tahniah buat kalian bahawa Rasulullah saaw telah menyebutkan kalian dan kelebihan kalian lebih seribu tahun dahulu. Tahniah buat kalian bahawa nama-nama kalian disebutkan oleh para Malaikat. Saya amat mengenali kalian bahawa kalian adalah bangsa yang suci dan keras seperti kerasnya batu. Saya tahu bahawa kalian adalah bukit besar yang tinggi, yang tidak tunduk kepada penindas-penindas dan kalian tidak memerlukan kata-kataku untuk mendesak atau menggalakkan kalian, kerana demi Allah, ia adalah kalimah yang disebutkan oleh wajah Allah swt. Agar saya kongsikan dengan kalian apa yang menghalangnya daripada gangguan dan bahaya. Hanya kerana kalian beriman dengan dakwah Mahdawiyah yang diberkati. Tahniah buat kalian wahai orang tersayang, kerana demi Allah, syurga dan jalan Allah dihampari dengan perkara-perkara dibenci untuk Allah mengenali siapakah yang menolongNya dan menolong rasulNya dengan perkara-perkara ghaib. Berbahagialah dan sebaik-baik tempat kembali buat kalian, walaupun jalan tersebut penuh ranjau dan dan penuh dengan perkara-perkara yang dibenci.
تِلۡكَ ٱلدَّارُ ٱلۡأَخِرَةُ نَجۡعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّ۬ا فِى ٱلۡأَرۡضِ وَلَا فَسَادً۬اۚ وَٱلۡعَـٰقِبَةُ لِلۡمُتَّقِينَ
Negeri akhirat itu, Kami jadikan untuk orang-orang yang tidak ingin menyombongkan diri dan berbuat kerusakan di [muka] bumi. Dan kesudahan [yang baik] itu adalah bagi orang-orang yang bertakwa. (Al Qasas: 83)
Kalian akan menang dan kerugian buat orang-orang yang memenjarakan.
Wassalamu alaikum warahmatullahi wabarakatuh
Ahmed Al Hassan

No comments:

Post a Comment